Documents interns

 Ací teniu els documents interns que regulen la nostra acció diària:

- Des del plànol ideològic:

Proposta ideològica 2022-2023

- Des del plànol organitzatiu:

Proposta organitzativa 2022-2023

- Des del plànol orgànic:

Projecte CSA (2020)


Comentaris

  1. De la nova proposta, entenc que ja no teniu com a eix prioritari el feminisme, l'ecologisme o la defensa de la llengua. Una pena, companys. La llengua se'ns està morint, i cal una aposta forta en este sentit (el mateix per les altres dimensions). Direu que allò que heu fet és 'subsumir-ho' dins de la lluita de clases, però a l'hora de la veritat ha desaparegut de la vostra praxi (en el mateix document de proposta ideològica, a la praxi no hi apareix cap menció). Este ja no és el projecte confraternal d'unir lluites i texir aliances entre agents que treballen diferents eixos (feministes, moviment den defensa de l'horta, llengua....). A l'hora de la veritat només treballeu una dimensió (que a més, invisibilitza les desigualtats de clase, de llengua,.. ). Una llàstima, companys,

    ResponElimina
  2. Àlvar Izquierdo14 de maig

    Bon dia company/companya! (el no identificar-se és el que té!)
    Crec que a la pròpia proposta ideològica es dona una resposta clara al teu plantejament:

    "... En aquesta proposta que ara volem modificar, plantejàvem que la nostra praxi s’havia de desenvolupar seguint una sèrie d’eixos ideològics independents: feminisme, ecologisme, anticapitalisme, antifeixisme, assemblearisme i defensa de la llengua i la cultura autòctona.

    Considerem, però, que aquesta proposta fou errònia: llegir la configuració de la nostra societat i les problemàtiques que se’n deriven com a fets aïllats entre si, ens conduïa a la formulació d’objectius inconnexos i difícils d’assolir, que es traduïen en resultats frustrants, desconnectats de la realitat i inoperants.

    La societat actual s’articula i es desplega sota el marc del capitalisme, que genera una sèrie de desigualtats. Aquestes són fruit del sistema, en primera i última instància, i es desenvolupen sota el prisma de la societat de classes. En conseqüència, si no s’elaboren respostes que emanen de la lluita de classes correm el risc de fracassar o de, fins i tot, fer-li el joc a la burgesia enfortint el sistema des d’una òptica reformista o social-demòcrata.

    Aquesta afirmació no nega l’existència de problemàtiques concretes que requereixen respostes acurades, sinó que pretén afirmar que aquestes només es resoldran amb l’enderrocament del capitalisme i amb la lluita de classes com a motor de resposta, tot des de l’òptica i l’anàlisi del materialisme dialèctic. ..."

    Des del CSA El Manyà s'entén que la situació de la llengua, la defensa de l'horta o el patriarcat són problemàtiques que, malgrat tindre particularitats, responen a la configuració del sistema capitalista. Si aquesta perspectiva no es té present, la situació de la llengua, la defensa de l'horta o el patriarcat mai seran resoltes, perquè no es comprendrà la seua natura (la de ser una part d'un tot més ample). No sé si estic explicant-me!

    Respecte a la qüestió de la praxi... en quins aspectes creus que el CSA El Manyà lluitava abans per la llengua i ara no? Pel feminisme? Per l'horta? Fa no res féiem una xerrada amb la Comissió Ciutat-Port, participàvem al 8M (malgrat diferències substancials en contingut i forma) i seguim utilitzant el valencià com a llengua vehicular del col·lectiu. Crec que la nostra praxi en eixe aspecte segueix similar, però m'agradaria saber perquè tu tens eixa percepció!

    Per últim, parles de teixir aliances i unir lluites... nosaltres sempre diem el mateix: qui i amb qui? Amb quins objectius? Quin és el programa? Cap a on caminem?
    És important deixar la retòrica de la unió (que sovint és buida de contingut) i centrar-s'hi en allò essencial: compartim l'anticapitalisme com a anàlisi, mètode i objectiu final?
    Altra cosa és que en certs punts, moments... es puga compartir espai, lluites i fronts comuns... benvingut siga! I a l'hora de la veritat, a la si del CSA El Manyà és així: per ací han passat (només aquest curs, t'ho dic de memorieta): Horitzó Socialista, Sindicat d'Habitatge de València, Per l'Horta, Solidaritat de Classe, Comissió Ciutat-Port, Acció Ecologista, RTVP, CNT, Decidim PV, Ateneu de Montcada... i t'assegure que em deixe un munt de col·lectius i organismes que gasten l'espai o que col·laborem (rutinàriament i puntual) amb ells. I com podràs veure, les diferències entre uns i altres són notables (fins i tot, a la si del centre social!!!). Crec que al CSA, justetament això, no se'ns pot retreure (i ull, en tenim un fum de coses per millorar!).

    Una abraçada, i disculpa el missatge tan llarg! T'agraïsc el comentari i la preocupació pel rumb del CSA. T'anime a passar-te quan vulgues i a xerrar-ho, que cara a cara sempre és més senzill, i ací sempre busquem sumar.
    PS: Disculpa si en algun moment el missatge és superbiós o brusc, per a res és la intenció! S'agraeix la confrontació d'idees!
    PS2: no cal dir que aquest comentari és a títol particular, no del col·lectiu!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada